En bilförare blir plötsligt övertygad om att han fastnat på bild i en trafikkamera, trots att han själv menar att han inte kört för fort. För att testa sin teori passerar han samma plats flera gånger och reagerar på att kameran varje gång verkar blixtra åt honom. För varje varv blir han mer förbryllad – och lite road – över det han tror är ett märkligt fel i systemet. Men förklaringen visar sig vara något helt annat än han föreställt sig.
Jag körde min bil när jag såg blixten av trafikkameran. Tänkte att min foto hade blivit tagen för att jag överskridit hastigheten, trots att jag visste att jag inte kört för fort.
Bara för att vara säker, så åkte jag runt kvarteret och passerade samma ställe, körde nu ännu långsammare, men återigen blixtrade kameran.
Nu började jag tycka att detta var ganska roligt, så jag körde ännu mer långsammare då jag passerade området igen, men trafikkameran blixtrade igen!
Jag provade en fjärde och femte gång med samma resultat och jag skrattade nu när kameran blixtrade medan jag rullade förbi i snigeltakt.
Två veckor senare fick jag fem böter i brevlådan för bilkörning utan bilbälte…